Nytt avtal för Enteral utrustning 2017, SLL982

Den 6 november 2017 startar ett nytt avtal för Enteral utrustning 2017, SLL982.

Avtalet sträcker sig från 2017-11-06 till och med 2019-11-05, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader. Avtalet innefattar förbrukningsmaterial inom enteral nutrition, såsom gastrostomi, olika typer av sonder, sprutor, aggregat samt amningsprodukter och nappflaskor.

I detta nya avtal har man samlat de gastrostomiartiklar som funnits med på Urologi, endoskopi och sonder (SLL503) och de tillbehör och förbrukningsmaterial som funnits på Näringspreparat (SLL980). I och med detta avtal tar SLL därför ett samlat grepp om förbrukningen inom området för nutrition, som tidigare varit uppdelat i två avtal.

Samtliga produkter distribueras via Medicarrier och kommer att finnas beställningsbara i Clockwork Logistics.

Eftersom vi inte fick anbud på samtliga positioner kommer SLL Upphandling att genomföra en tilläggsupphandling. Avtalsstart för produkter antagna på tilläggsupphandlingen är vinter/vår 2018.

Kontaktperson för upphandlingen är Lisa Borgh 073-668 15 40 lisa.borgh@sll.se.
Kontaktperson för avtal är Carin Jeschke, 070-737 74 85 carin.jeschke@sll.se