Frågor och svar

Varför är det så lång leveranstid på transitvaror/ej lagerlagda artiklar?
Det beror på att leverantörens ledtid är minst 3-5 dagar till MediCarrier.

Hur beställer jag rätt enhet och antal av artikeln?
Förtydligande finns här: Så tyder du varukatalogen

Var hittar jag produktblad och säkerhetsdatablad på artiklarna?
Under: Produktblad och Säkerhetsdatablad

Var hittar jag alla era blanketter?
Under: Blanketter och formulär

Ändras priser och fp-storlekar under pågående avtal?
Ja. Leverantören kan efter ett år, efter förhandling med SLL Upphandling, göra prisjusteringar och fp-ändringar under gällande avtalsperiod.

Har beställt fel vara. Om jag returnerar denna, blir det någon returavgift då?
Godkänd retur av felbeställd lagerhållen vara medför kreditering av varuvärdet reducerat med en frakt – och hanteringskostnad på 350 kronor.

Felbeställd ej lagerhållen vara (transit) går inte att returnera.

Hur gör jag för att returnera gamla toners?
Dessa skall EJ returneras till MediCarrier.
Skicka ett mail till sll@atea.se med ”Beställning Miljöbox toners” i ämnesfältet. Ange leveransadress och antal lådor som önskas. Denna tjänst är GRATIS, det finns en returfraktsedel bifogad med boxen.

 

Ställ en fråga