Frågor och svar

Fråga: Varför är det så lång leveranstid på transitvaror/ej lagerlagda artiklar?
Svar: Det beror på att leverantörens ledtid är minst 3-5 dagar till MediCarrier.

Fråga: Hur beställer jag rätt enhet och antal av artikeln?
Svar: Förtydligande finns här: Så tyder du varukatalogen

Fråga: Var hittar jag produktblad och säkerhetsdatablad på artiklarna?
Svar: Under: Produktblad och Säkerhetsdatablad

Fråga: Var hittar jag alla era blanketter?
Svar: Under: Blanketter och formulär

Fråga: Ändras priser och fp-storlekar under pågående avtal?
Svar: Ja. Leverantören kan efter ett år, efter förhandling med SLL Upphandling, göra prisjusteringar och fp-ändringar under gällande avtalsperiod.

Fråga: Har beställt fel vara. Om jag returnerar denna, blir det någon returavgift då?
Svar: Godkänd retur av felbeställd lagerhållen vara medför kreditering av varuvärdet reducerat med en frakt – och hanteringskostnad på 350 kronor.

Felbeställd ej lagerhållen vara (transit) går inte att returnera.

Fråga: Hur gör jag för att returnera gamla toners?
Svar: Dessa skall EJ returneras till MediCarrier.
Skicka ett mail till sll@atea.se med ”Beställning Miljöbox toners” i ämnesfältet. Ange leveransadress och antal lådor som önskas. Denna tjänst är GRATIS, det finns en returfraktsedel bifogad med boxen.

 

Ställ en fråga