Produktutställning

Välkommen till produktutställning Pappers- och plastvaror

Från 30 januari 2018

Titta på produkterna och fråga leverantörerna.
Ett besök på utställningen ger ett bra tillfälle att ta del av förändringarna i
sortimentet och se hur det påverkar ert kommande val av produkter

Utställningen pågår kl 13.00–15.00

Tisdag 30 januari – Södersjukhuset Marmorhallen hus 48 plan -1
Onsdag 31 januari – Norrtälje sjukhus Havsörnen
Torsdag 1 februari – Södertälje sjukhus Stora salen hus 18, plan 6
Tisdag 6 februari – Karolinska Universitetssjukhuset- Solna KTC Bioclinicum J3:30
Onsdag 7 februari – St Göran
Torsdag 8 februari – Karolinska Universitetssjukhuset- Huddinge KTC

Välkomna
önskar SLL Upphandling och MediCarrier

Inbjudan sjukhus-verksamhet prod utst obj 760 januari 2017 A3

Information ang CVK-set från Vingmed AB

Bästa kund,

Avtalet SLL 473, tillägg 2017 gällande centrala venkatetrar med tillbehör, startar 2018-01-15.

Vingmed tackar för förtroendet och kommer att producera specialtillverkade set till SLL, SV-xxxxx-N.

Dessa specialtillverkade set kommer att kunna levereras fr.o.m. vecka 12 och under tiden fram till dess så kan vi leverera set med nitinolledare men utan ”kateter över nål”.

”Kateter över nål” – CN-04018 kommer att skickas ut separat till de avdelningar som gör beställningar. CVK-seten kommer i förpackning om 5st. och ”kateter över nål” i förpackning om 25st. Ni betalar upphandlat pris. (CN-04018 kommer inte att faktureras)

Ni är hjärtligt välkomna att höra av er till mig ifall ni har några frågor!

 

Med vänlig hälsning
VINGMED AB

Gunilla Strandberg
Produktspecialist
Mobil: 0765-251424
Mejl: gunilla.strandberg@vingmed.se

Klicka här för att öppna meddelandet som PDF

Uppdatering kunduppgifter

I vårt arbete med att förbättra servicen till våra kunder behöver vi er hjälp med att uppdatera era kontaktuppgifter för att vi ska kunna kontakta er i specifika kundärenden. Vänligen fyll i formuläret på http://medicarrier.se/kontaktperson/

Exempel på situationer när vår kundtjänst behöver komma i kontakt med er:
• Återkoppling kring ett aktuellt kundtjänstärende
• Återkallning av artiklar

det tar bara ett par minuter.
Tack för hjälpen!

 

Information angående droppkammare evercare inLine

Information från OneMed Sverige AB


Information angående droppkammare evercare inLine

Vår kvalitetskontroll har rapporterat att utseendet på våra droppkammare inte uppfyller
våra uppställda specifikationer. Utseendet har beskrivits som grumligt, dimmigt och flammigt.
Orsaken har identifierats och är kopplat till råmaterialets egenskaper tillsammas
med produktionstekniska anledningar. Åtgärder i produktionen har vidtagits för att säkerställa
rätt kvalitet igen.

Läs mer här

Restsituation artikel 67940 Blodlancett Vuxen/Barn

Information från Roche Diagnostics Scandinavia AB


Restsituation artikel 67940 Blodlancett Vuxen/Barn nål tre stickdjup 1,3 1,8 2,3 mm

Vi måste dessvärre informera om att vi för närvarande restar på Accu-Chek Safe-TPro Plus, artikel 3603539150 (mc 67940). Vi räknar med att kunna leverera igen i slutet av november/början på december. Vi beklagar den uppkomna situationen och hoppas att den inte förorsakar er alltför stora problem. Är det något ni undrar över är ni mer än välkomna att höra av er till mig enlig nedan.

Vänliga hälsningar

Charlotta Kimby
Market Access Manager
Diabetes Care Sweden

Roche Diagnostics Scandinavia AB
Diabetes Care
Cell: + 46 (0)70 316 39 00
mailto: charlotta.kimby@roche.com
www.accu-chek.se
www.roche.se

Nytt avtal för Enteral utrustning 2017, SLL982

Den 6 november 2017 startar ett nytt avtal för Enteral utrustning 2017, SLL982.

Avtalet sträcker sig från 2017-11-06 till och med 2019-11-05, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader. Avtalet innefattar förbrukningsmaterial inom enteral nutrition, såsom gastrostomi, olika typer av sonder, sprutor, aggregat samt amningsprodukter och nappflaskor.

I detta nya avtal har man samlat de gastrostomiartiklar som funnits med på Urologi, endoskopi och sonder (SLL503) och de tillbehör och förbrukningsmaterial som funnits på Näringspreparat (SLL980). I och med detta avtal tar SLL därför ett samlat grepp om förbrukningen inom området för nutrition, som tidigare varit uppdelat i två avtal.

Samtliga produkter distribueras via Medicarrier och kommer att finnas beställningsbara i Clockwork Logistics.

Eftersom vi inte fick anbud på samtliga positioner kommer SLL Upphandling att genomföra en tilläggsupphandling. Avtalsstart för produkter antagna på tilläggsupphandlingen är vinter/vår 2018.

Kontaktperson för upphandlingen är Lisa Borgh 073-668 15 40 lisa.borgh@sll.se.
Kontaktperson för avtal är Carin Jeschke, 070-737 74 85 carin.jeschke@sll.se

Nytt avtal för Urologiprodukter 2017, SLL512

Den 6 november 2017 startar ett nytt avtal för Urologiprodukter 2017, SLL512.

Avtalet sträcker sig från 2017-11-06 till och med 2019-11-05, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader.

Avtalet innefattar cirka 12 produktgrupper med bland annat katetrar, uretärstentar, spolaggregat, blåsdränage, laserfiber, stenfångare, ledare, samt produkter inom urodynamik.

I detta nya avtal har man samlat de urologiprodukter som funnits med på Urologi, endoskopi och sonder (SLL503). En del av sortimentet kommer att distribueras via MediCarrier, samtliga produkter kommer att finnas beställningsbara i Clockwork Logistics.
Följande material beställs direkt från leverantör via Clockwork:
Accesshylsor
Ballongkateter
Biopsitång
Laserfiber med tillbehör
Ledare
Resektionselektroder
StenfångareUretärstent
Uretrotomkniv

Kontaktperson för upphandlingen är
Lisa Borgh 073-668 15 40 lisa.borgh@sll.se.
Kontaktperson för avtal är Mats Borin, 070-737 56 04 eller mats.borin@sll.se

Nytt avtal för Sårbehandling med undertryck 2017, SLL574

Den 1 november träder ett nytt avtal i kraft för Sårbehandling med undertryck 2017, SLL574.

För första gången finns nu ett centralt avtal som omfattar både stationära och mobila flergångspumpar samt engångspumpar avsedda för undertrycksbehandling (NPWT).

Sortimentet inom det nya avtalet är brett. Fyra leverantörer tillhandahåller totalt sex olika typer av flergångspumpar samt fem leverantörer med totalt sju olika typer av engångspumpar samt tillhörande förbrukningsmaterial till alla pumpar.

Samtliga produkter finns beställningsbara i inköpssystemet Clockwork. Engångspumpar och förbrukningsmaterial går att beställa både via MediCarrier samt direkt från leverantören, via Clockwork.

De stationära och mobila flergångspumparna finns möjlighet att hyra per dygn samt vanligt köp.

Avtalet sträcker sig från 2017-11-01 till och med 2019-08-31 med möjlighet till förlängning ytterligare 24 månader.

Under vecka 45 och 46 kommer SLL att anordna produktutställningar på respektive sjukhus där samtliga leverantörer deltar och visar de produkter som finns med på det nya avtalet.

Produktutställningarna är planerade till följande dagar och pågår mellan klockan 13 – 15:

Tisdag 7 nov – Södertälje sjukhus hus 18 plan 6 sal 3.
Onsdag 8 nov – Södersjukhuset Konferensrum Biblioteket, hus 48
Torsdag 9 nov – Danderyds sjukhus
Tisdag 14 nov – Karolinska sjukhuset Solna KTC A1:05
Onsdag 15 nov – Norrtälje sjukhus, konferensrum Gäddan
Torsdag 16 nov – Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge KTC

Information gällande Milky Sensitive undersökningshandske

Information från Papyrus Supplies AB

Bästa kund,
Nu lämnar vi den tillfälliga asken och återgår successivt tillbaka till originalförpackningen av undersökningshandske Milky Sensitive.

Den ordinarie asken kommer att börja levereras ut till er under de kommande veckorna.
Under övergångsperioden kan ni erhålla askar av båda sorter.

Till årsskiftet räknar vi med att den tillfälliga asken är slut på lager i samtliga storlekar.

Tillfällig förpackning

Originalförpackning

Vi hoppas att ni är nöjda med användningen av vår produkt!
Vid frågor eller synpunkter vänligen kontakta undertecknad.

Med vänliga hälsningar
Papyrus Supplies AB

Kristina Tabakovic
kristina.tabakovic@papyrus.com
010-5172812

Brev SLL slutanvändare med bild