Leveranser Nationaldagen 2018

Denna information avser alla kunder utom: Karolinska Universitetssjukhuset, Södersjukhuset, Södertälje Sjukhus, Capio S:t Görans Sjukhus och Danderyds Sjukhus.

Inga leveranser sker från MediCarrier röd dag onsdag 6/6.

I samband med röd dag onsdag 6 juni så kommer MediCarrier att erbjuda en extra leveransdag för de kunder som har ordinarie leveransdag onsdagar. Den extra leveransdagen kommer att vara torsdag 7 juni.

Ordern ska som vanligt vara oss tillhanda senast kl. 12:00 två helgfria vardagar, alltså måndag 4 juni för leverans torsdag 7 juni. Order som kommer in efter det kommer inte att skickas ut på den extra leveransdagen. Då finns det möjlighet att få det som en snabborder med max 6 artiklar och mot en avgift på 450kr.

OBS!
När ni skickat in er order måste ni kontakta kundtjänst och meddela att ni vill ha ordern torsdag 7 juni, då det inte sker automatiskt.

Ni som har nedanstående ordinarie leveransdagar måste skicka order tidigare enligt följande:

Leveransdag  – Skicka order senast
torsdag 7/6 – måndag 4/6
fredag 8/6 – tisdag 5/6

Produktutställning av nya upphandlade inkontinensartiklar

Välkommen till produktutställning av nya upphandlade inkontinensartiklar 2018, SLL520.

Titta på produkterna och fråga leverantörerna.

Ett besök på utställningen ger ett bra tillfälle att ta del av förändringarna i sortimentet och se hur det påverkar ert kommande val av produkter.

Utställningen pågår kl 13.00–15.00
Måndag 14 maj – Danderyds sjukhus, Aulan/Bistro
Tisdag 15 maj – Södersjukhuset, Marmorhallen hus 48 plan -1
Onsdag 16 maj – Karolinska sjukhuset Solna, KTC A1:05 (Hiss C1)
Torsdag 17 maj – Södertälje sjukhus, hus 18 plan 6 sal 3.
Tisdag 22 maj – Norrtälje sjukhus, konferensrum Havsörnen
Onsdag 23 maj – St Görans sjukhus, KKC hus 06 plan 02

Välkomna
önskar SLL Upphandling och
MediCarrier

Produktutställning.pdf

Nytt avtal, Omhändertagande av vårdens special- och sekretess avfall 2018, SLL1911

Meddelande från SLL Upphandling:

Den 3 maj 2018 startar ett nytt avtal för Omhändertagande av vårdens special- och sekretess avfall 2018, SLL1911.

Avtalet sträcker sig från 2018-05-03 till och med 2020-05-02, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader.

Avtalet omfattar nedan varugrupper:
Objekt A.
Smittförande avfall
Skärande Stickande Smittförande Avfall
Cytostatika och Läkemedelsförorenat avfall
Biologiskt avfall
Objekt B. Kemikalieavfall
Objekt C. Sekretessavfall

Sortimentet kommer att distribueras via MediCarrier, samtliga produkter kommer att finnas beställningsbara i Clockwork Logistics.

Kontaktperson för upphandlingen: Martin Christensson, martin.christensson@sll.se
Kontaktperson för avtal: Martin Christensson, martin.christensson@sll.se

Nytt avtal, Näringspreparat 2018, SLL980

Meddelande från SLL Upphandling:

Den 1 maj 2018 startar ett nytt avtal för näringspreparat, SLL980.

Detta avtal omfattar fler produkter än tidigare avtal då vi nu tagit in fler positioner för samma ändamål. Produkter från detta avtal kommer även att kunna förskrivas till patienter i hemmet via beställningsportalen, dock ej till patienter under 16 år.

Ett tilläggsavtal för förskrivning till patienter under 16 år kommer tas fram under året.

Nytt avtal, Batterier 2018, SLL145

Meddelande från SLL Upphandling:

Den 1 maj 2018 startar ett nytt avtal för batterier, SLL145.
Avtalet sträcker sig från 2018-05-01 till och med 2020-04-30, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader.

Avtalet omfattar följande varugrupper:
A. Primärbatterier, sekundärbatterier och batteriladdare
B. Knappcellsbatterier i huvudsak för hörapparater
C. Ficklampor

Sortimentet kommer att distribueras via MediCarrier, samtliga produkter kommer att finnas beställningsbara i Clockwork Logistics.

Kontaktperson för upphandlingen är Lee-Michaela Sandberg, 070-737 62 96 eller lee-michaela.sandberg@sll.se

Kontaktperson för avtal är Alice Hallencreutz Wärngård, 070-737 4882 eller alice.hallencreutz-warngard@sll.se

Nytt avtal, Kompressionsartiklar 2018, SLL571

Meddelande från SLL Upphandling:

Den 1 maj 2018 startar ett nytt avtal för kompressionsartiklar, SLL571.
Avtalet sträcker sig från 2018-05-01 till och med 2020-04-30, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader.

Sortimentet i det nya avtalet kommer till stora delar att finnas beställningsbart via förskrivning i beställningsportalen. Det förskrivningsbara sortimentet kommer att vara tillgängligt från och med 1 juni 2018.

Avtalet innehåller ett stort urval av produkter i standardutförande, samt måttsydda kompressionsartiklar. Det avtalade sortimentet är till största del helt latexfritt, med undantag för flatstickade material.

I det avtalade sortimentet finns även ödemhandskar, vilket inte funnits på samordnat avtal tidigare. Dessa beställs och distribueras via MediCarrier och kommer att finnas beställningsbara i inköpssystemet Clockwork Logistics från och med 2 maj.

Kontaktperson för upphandling och avtal är Carin Jeschke, 070-737 74 85 eller carin.jeschke@sll.se

Meddelande från VINGMED AB

VINGMED AB har glädjen att meddela att specialtillverkade CVK-set från Arrow/Teleflex med nedanstående artikelnummer finns hemma på vårt lager i Järfälla:

SV-04306-N – 88482 1lumen 16G 16cm
SV-04301-N – 88483 1lumen 16G 20cm
SV-04306-EN – 88480 1lumen 16G 16cm Raulersonspruta
SV-04301-EN – 88481 1lumen 16G 20cm Raulersonspruta
SV-12712-N – 88488 2lumen 7Fr 16cm
SV-17702-N – 88489 2lumen 7Fr 20cm
SV-12703-N – 88492 3lumen 7Fr 16cm
SV-15703-N – 88493 3lumen 7Fr 20cm
SV-14703-N – 88494 3lumen 7Fr 30cm
SV-15854-N – 88497 4lumen 8,5Fr 20cm
SV-14854-N – 88498 4lumen 8,5Fr 30cm
SV-14854-EN – 88499 4lumen 8,5Fr 30cm Raulersonspruta
SV-12955-N – 88502 5lumen 9,5Fr 16cm
SV-15955-N – 88503 5lumen 9,5Fr 20cm

I seten ingår förutom CVK, Nitinolledare, Dilatator, ”kateter över nål”, fixeringsvinge (fast o mobil) samt spruta (Luer/Raulerson)
En produktkatalog med bilder på samtliga upphandlade Teleflex-produkter inom avtalet SLL 473 kan på förfrågan skickas via mejl. Jag kommer gärna och informerar om seten om ni så önskar.

Med vänlig hälsning VINGMED AB
Gunilla Strandberg
Produktspecialist
gunilla.strandberg@vingmed.se eller mobil: 0765251424

Meddelande från VINGMED AB

Meddelande från Smiths Medical Sverige AB

Bästa kund!

Vi måste tyvärr meddela dig att vi kan komma att ha en begränsad tillgång på vissa Smiths Medical-produkter de närmaste veckorna (produkterna identifieras i tabellen nedan).

Vi håller just nu på att övergå till ett nytt anmält organ för vår CE-registrering och på grund av skyldigheter att uppfylla vissa villkor kan detta medföra minskad produktion.

I nuläget är det för tidigt att säga om, och hur länge, vi kommer att ha ett begränsat produktutbud. Vi ber dig höra med en representant från kundservice för information om tillgängliga produkter. Om produkterna inte är tillgängliga ber vi dig planera därefter så att du kan ordna med en annan leverantör medan denna övergång pågår.

Nedan anges de produkttyper som kan få begränsad tillgänglighet:

Produkt Artikel nr MediCarrier Art nr Smiths Medical
Hotline Set 61460 L-70NI
Infusionsset till Level 1, max 530 ml/min 61445 DI-60HL
Infusionsset till Level 1, max 950 ml/min 61442 DI-100

Tack för att du är kund hos Smiths Medical. Vi beklagar uppriktigt alla olägenheter.

Med vänlig hälsning,

Roderick Hopkins
Försäljningschef

Information kring britspapper på rulle

Vid upphandling av Pappers- och plastvaror 2014 beslutades att ta bort britspapper på rulle som centralt upphandlad produkt.

Bakgrunden till beslutet var att kostnader, resursförbrukning och miljöbelastning skulle minska utan att den vårdhygieniska standarden påverkades. Flera verksamheter inom landstinget har slutat använda britspapper på rulle, men andra har sett fortsatt behov av produkten, varför det nu finns centralt upphandlat inom avtal Papper och plastvaror 2017.

Rengöring och desinfektion av britsen med ytdesinfektionsmedel ska utföras mellan patienterna oavsett om britspapper/underlägg använts eller inte.